Expert in IT

7,50 p/m uw systeembeheerder

Transparante samenwerking

Telefonie

Telefonie services

Je medewerkers werken nu (weer) hoofdzakelijk thuis. Dit houdt in dat telefoontjes die via de telefooncentrale op kantoor binnenkomen, doorverbonden worden naar een privénummer van je medewerkers. Problem solved. Toch? Hmmm… Laten we dit geval eens van dichtbij bestuderen.

Minder controle

Ja, het probleem met de bereikbaarheid van je mensen is inderdaad opgelost. Is deze situatie ideaal? Verre van. Want wat doet die klant de volgende keer dat hij contact zoekt met jouw bedrijf? Juist. Direct het mobiele nummer van je medewerker bellen. Buiten kantooruren. Of op zijn vrije dag. Naast dat de klant zo waarschijnlijk juist minder snel hulp krijgt, is je controle over de inkomende en uitgaande communicatie weg.

Hogere telefoniekosten

En wat dacht je van al dat doorverbinden naar mobieltjes? Telefonierekeningen die voorheen rond de 100 euro per maand zaten, waren in coronatijd ineens 300 euro. Vervelend, maar niet zo gek. Dit zijn allemaal doorverbindkosten. Kan dit anders? Absoluut. Ik regel zo dat vaste nummers op je medewerkers’ simkaart binnenkomen zonder bijkomende doorschakelkosten.

Gratis adviesgesprek

Voordelen online telefooncentrale

Misschien een schok – misschien ook niet – maar tegenwoordig gaat alle telefonie via het internet. Met zo’n online telefooncentrale zijn zaken snel en eenvoudig in te stellen. Daarnaast biedt het enorme flexibiliteit. Een kleine greep uit de mogelijkheden:

  • Medewerkers die standaard telefonisch onbereikbaar zijn op hun vaste vrije dagen (met automatische doorschakeling naar een collega die wel werkt);
  • Medewerkers die standaard onbereikbaar zijn buiten kantooruren;
  • Medewerkers die telefonisch onbereikbaar zijn bij ziekte en tijdens vakantie (met automatische doorschakeling naar een collega die wel werkt);
  • Medewerkers die zelf hun telefonische out-of-office-boodschap instellen;
  • Medewerkers die naar buiten bellen met een vast bedrijfsnummer vanaf hun mobiele telefoon.

Stel je die tevreden klanten eens voor die gewoon altijd keurig geholpen worden. Of in het ongunstigste geval weten waar ze aan toe zijn als iemand niet bereikbaar is. En die blije medewerkers die niet meer te pas en te onpas alsnog aan het werk zijn in hun vrije tijd. En je organisatie die weer de controle in handen heeft over de inkomende en uitgaande communicatie. Win-win-win dus.

Praktijkvoorbeeld

Een bedrijf dat net een ander bedrijf had overgenomen, belde mij met het verzoek om een telefoonnummer over te nemen en ergens anders binnen te laten komen. 1,5 uur later had ik dit voor hen geregeld. Hier hoeven echt geen dagen overheen te gaan. Omdat de lijnen bij MKB-IT-Expert kort zijn, kan ik snel handelen.

Gratis adviesgesprek